U bent hier

Inschrijven in de gemeente Delft

Als je op kamers in Delft gaat, moet je je inschrijven bij de gemeente. Een verhuizing doorgeven kan vanaf 30 dagen voor de verhuizing. Of tot 5 dagen erna. Geef je het later door? Dan wordt de dag van doorgeven de verhuisdatum. Geef je je verhuizing niet door, dan maak je kans op een boete!

Hoe inschrijven bij de gemeente Delft?

Het inschrijven bij de gemeente kan via internet of door langs te gaan bij de Dienst Burgerzaken en Gemeentebelastingen. Als je je online wil inschrijven, dan heb je je DigiD nodig en je moet een kopie van je huurcontract meesturen. Wil je je persoonlijk inschrijven bij de gemeente? Dan moet je vooraf een afspraak maken.

Wat heb je nodig om je in te schrijven?

Heb je een afspraak gemaakt het gemeenteloket om je in te schrijven in Delft? Dan moet je meestal een van onderstaande documenten meenemen:

  • Koop- of huurcontract.
  • Toestemmingsverklaring van de hoofdbewoner inclusief een kopie van zijn of haar identiteitsbewijs.
  • Bij antikraak: gebruikersovereenkomst.

Meer details vind je op de website van de gemeente Delft. Je kunt de wijziging van je woonsituatie aan de DUO doorgeven door met je DigiD in te loggen.

Wat moet je regelen als je gaat verhuizen?

  • Geef je adreswijziging door aan de gemeente Delft.
  • Geef je adreswijziging door aan de DUO.
  • Geef je adreswijziging door aan je universiteit of hogeschool en andere instanties.

Kamer vinden in Delft

Ben je nog op zoek naar een kamer in Delft? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang maandelijks de nieuwste kamers in je mailbox!

Lees ook

computer
Abonneren op