← Terug naar overzicht

Fitness voor dummies – deel 3

De lente lijkt er enigszins weer aan te komen maar de 'r' zit jammer genoeg nog in de maand. Dat betekent dat jij als student nog even de tijd hebt om dat wintervachtje van je lijf te schudden en ervoor te zorgen dat je straks helemaal klaar bent voor de zomer. Om je hierbij een laatste zetje te geven hebben wij een laatste artikel in een serie van artikelen over fitnessen.

Tips voor de mannen!

Beste heren, ik hoop dat jullie allemaal goed bezig zijn met het verwezenlijken van je killerbody voor aankomende zomer. Mocht je met vragen zitten dan hopen wij dat we op deze manier die kunnen wegnemen.

  • Cardio voor vrouwen? Oh echt niet!

Continue in de gewichten hangen is goed en zorgt voor resultaat, alleen wil je een beter resultaat? Vergeet niet om geregeld cardio te doen. Spiermassa ontwikkelen is een goed begin maar je vetpercentage moet omlaag want des te beter komen jouw resultaten naar voren. Ga daarom eens op de loopband staan, zo verbrand je vet en komen jouw aderen mooi omhoog. Dit heet: 'vascularity' en is erg populair bij de dames (tip van een ervaringsdeskundige).

  • Pak je rust!

Neem vooral je rust tussen het sporten door. Spiergroepen kun je beperkt belasten en voor het maximale resultaat moeten jouw spieren rust krijgen om te herstellen en te ontwikkelen. Train daarom nooit meer dan twee keer in de week één spiergroep. Je kunt een spiergroep beter één keer per week goed trainen dan een paar keer half. Bepaal dus voor jezelf een goed trainingsschema waarbij je in kaart brengt wat je elke week doet en op welke dag. Schema's kun je zelf online maken of vraag hulp bij je sportschool.
 

Tips voor de dames!

Dames, de lente staat voor de deur en dat betekent weer korte broekjes en rokjes die gedragen gaan worden. Als het goed is, ben je daarom al een eind op weg om voornamelijk de benen en billen flink af te trainen. Wij hebben nog een tweetal supertips om de puntjes op de 'i' te zetten.

  • Groepslessen als leuke afwisseling

Veel sportscholen bieden groepslessen aan. Deze groepslessen zitten meestal bij jouw abonnement inbegrepen en is dit niet het geval dan kan je voor een klein bedrag deelnemen wanneer jij dit wil. Groepslessen bieden een leuke afwisseling als jij gaat fitnessen. Wanneer je even geen zin hebt in een standaard avondje fitness, doe een keer mee met deze groepslessen.

  • Zoek een buddy!

Heb jij last van motivatieproblemen en kan jij jezelf er niet toe zetten om te gaan sporten? Zoek dan een buddy om samen mee te sporten. Wanneer je samen gaat sporten word je automatisch verplicht om naar de fitness te gaan als je hebt afgesproken. Hierdoor word je indirect gedwongen om te gaan. Achteraf zal je merken dat je je goed voelt en energiek. Je zal blij zijn dat je bent gegaan. Wees slim en zoek een maatje om mee aan de slag te gaan.

Tot zover dit artikel en de serie 'Fitness voor dummies'. Wij hopen dat jij hard bezig bent en resultaten boekt. Het belangrijkste is dat je lekker bezig bent en dat is goed voor je lichaam en voor je geest. Keep pushing en dan kom je er wel! 
 

Ook blogs schrijven? Word Junior Content Creator!

Vind jij het leuk om te schrijven over jouw studentenleven? Wordt dan Junior Content Creator bij Delft Studentenstad!

Junior Content Creator worden

Like onze Facebookpagina! En blijf op de hoogte van alle studenten updates!

Meer studentennieuws

belastingaangifte doen
Abonneren op